Veelgestelde vragen

Het is ons doel jou zoveel mogelijk belangrijke informatie over onze producten en diensten op onze website te verstrekken. We begrijpen dat je misschien wat vragen hebt. Bekijk eerst onze FAQ. De antwoorden zijn waarschijnlijk aanwezig. Als je nog een vraag hebt of hulp nodig hebt, klik dan hier. Heb je een vraag over het PMS, ga dan naar onze support website.

Ik overweeg over te stappen van mijn huidige PMS aanbieder naar Roomer, wat kan ik het beste doen?

Wij verwelkomen jou graag bij Roomer! Ons Activatie-team zorgt dat jouw reserveringen uit het verleden en de toekomst worden overgezet naar Roomer en al jouw kanalen met koppelingen worden geactiveerd in Roomer. Wij zorgen dat jouw overstap vlekkeloos verloopt en begeleiden je persoonlijk van A tot Z. Het enige wat je zelf mag doen is jouw contract met de huidige leverancier opzeggen zodat wij de overstap kunnen verzorgen. Wij zorgen dat je niet voor dubbele kosten komt te staan en gaan in overleg met jou beoordelen wanneer je aan de slag kunt en de overstap wenst te maken.

Ik heb nog geen PMS en wil Roomer gebruiken, wat moet ik doen?

Hartstikke goed! Om jouw werkzaamheden te automatiseren en tijd te besparen, is een PMS voor iedere accommodatie raadzaam. Van hotel, appartementen tot hostel, een PMS zorgt dat je tijd heeft voor wat echt belangrijk is, jouw hotel gasten! Ons sales-team maakt graag contractafspraken met je, wij zijn te bereiken via sales@roomerpms.com of via +31 (0)85 27 36 150

Hoeveel gebruikers kunnen werken in Roomer en wat zijn de kosten per gebruiker?

Je kunt net zo veel gebruikers (users) aanmaken als je zelf wenst. Onze maandprijs is niet gebaseerd op het aantal gebruikers zodat je niet voor verassingen komt te staan. Je betaalt de overeengekomen maandprijs en niet een extra bedrag voor het aantal gebruikers.

Is de demo kosteloos?

Wij geven je graag een kijkje in onze keuken en laten je graag Roomer kosteloos zien. Wij kunnen een demo online of indien mogelijk persoonlijk op locatie verzorgen. Je kunt ook zelf onze oplossing uitproberen via onze demo aanvraag pagina.

Wat is de looptijd en opzegtermijn van mijn contract?

De duur van de overeenkomst is minimaal 12 maanden en de opzegtermijn is een kalendermaand voor het einde van de looptijd van het contract.

Heb ik een proefperiode zodat ik Roomer kan gebruiken en te testen?

Wij bieden een Roomer versie aan met een koppeling van jouw Booking.com & Expedia verkoopkanaal voor een proefperiode aan van 1 maand. Na de proefmaand zullen wij jouw ervaringen bespreken en kun je een contract aangaan of besluiten geen gebruik te maken van Roomer waarmee wij jouw koppelingen met OTA’s en jouw PMS zullen sluiten.

Hoeveel bedraagt de set-up fee van Roomer?

Ons team doet hun uiterste best om jouw reserveringen van jouw huidig systeem en van OTA’s in Roomer te zetten en Roomer PMS naar jouw wensen en met jouw gewenste kleuren op te zetten. Onze set-up fee brengen wij eenmalig in rekening.

Is de introductietraining van 2 uur kosteloos?

De introductietraining van 2 uur is kosteloos en zal aan jou en jouw team worden verzorgt. De introductietraining zal op locatie of online plaats vinden.

Hoe lang duurt de set-up van mijn Roomer PMS?

De set-up van jouw Roomer PMS kan in twee dagen door ons team worden verricht. Afhankelijk van de informatie die jij aanlevert kan dit verschillend zijn. Op basis van jouw informatie, reserveringen, overstap en koppelingen kan de set-up anders uitvallen. Wij bespreken het tijdspad vooraf met je en geven je een realistische indicatie.

Hoe kan ik Support & Activatie het beste bereiken?

Op onze support website kun je altijd terecht voor onder andere training, handige tips, de handleiding en feedback. Wil je direct contact? Ons Support & Activatie team is van maandag tot en met vrijdag van 08:00 – 18:00 CEST te bereiken via +31 (0)85 27 36 150 of via support@roomerpms.com. Buiten ‘kantoortijden’ en in het weekend kun je ons het beste bereiken door via ons telefoonnummer een voicemailbericht in te spreken of een mail te sturen. Wij nemen spoedig contact met je op.

Ik wil ondersteuning op afstand, kan dat?

Onder de tab ‘help’ kunt je ondersteuning op afstand aanvragen. Als je contact met ons opneemt via +31 (0)85 27 36 150 geef je de unieke code door aan ons team zodat wij kunnen meekijken op jouw scherm en jou van dienst kunnen zijn. Dankzij deze ondersteuning kan onze medewerker meekijken in jouw Roomer systeem en jou van dienst zijn.

Hoe kan ik het maandbedrag voor het gebruik van Roomer betalen?

Aan het einde van de maand ontvang je een maandelijkse factuur. Deze kun je  betalen via credit card, met een overboeking of een automatisch incasso. Jaarlijkse betalingen worden vooraf in rekening gebracht middels een factuur.

Ik mis een functie in Roomer, wat kan ik doen?

Heb je ideeën of verbeterpunten? Wij horen het graag! Ons IT-team hebben wij in-house en zij kunnen beoordelen wanneer eventuele verbeterpunten kunnen worden implementeert en ontwikkelt. Wij waarderen jouw input! Je kan hier direct je feedback sturen.

Ik heb een probleem of een vraag over mijn Roomer, wat moet ik doen?

Je kan hier direct je vraag of probleem sturen. Als je ons persoonlijk wil spreken zijn wij het snelste bereikbaar via +31 (0)85 27 36 150. Uiteraard kun je ook een mail sturen.

Kan ik mijn kassasysteem koppelen aan Roomer?

Je kunt diverse kassasystemen koppelen aan Roomer PMS, bent je benieuwd of ook jouw kassasysteem kan worden gekoppeld aan Roomer? Kijk dan op onze partnerpage of neem contact met ons op. Dankzij de Roomer Open API kunnen ook kassasystemen die niet op de lijst vermeld staan worden gekoppeld, dit kost wel tijd. Wij overleggen graag met jou wat de mogelijkheden zijn en geven jou graag een realistisch tijdspad. Neem contact op met ons sales-team.

Kan ik mijn accountingsoftware koppelen aan Roomer?

Je kunt diverse accountingsoftware koppelen aan Roomer PMS, ben je benieuwd of ook jouw accountingsoftware kan worden gekoppeld aan Roomer? Kijk dan op onze partnerpage of neem contact met ons op. Dankzij de Roomer Open API kunnen ook accountingprogramma die niet op de lijst vermeld staan worden gekoppeld, dit kost wel tijd. Wij overleggen graag met jou wat de mogelijkheden zijn en geven jou graag een realistisch tijdspad.

Ik wil gebruik maken van een upselling platform, hoe koppel ik het platform aan Roomer?

Je kunt diverse upselling oplossingen koppelen aan Roomer PMS, ben je benieuwd of ook jouw oplossing kan worden gekoppeld aan ROOMER? Kijk dan op onze partnerpage of neem contact met ons op. Dankzij de ROOMER Open API kunnen ook toekomstige partners die niet op de lijst vermeld staan worden gekoppeld, dit kost wel tijd. Wij overleggen graag met jou wat de mogelijkheden zijn en geven jou graag een realistisch tijdspad.

Ik wil mijn kamers verkopen via een OTA, kan dat?

Jouw kamers aanbieden en verkopen via OTA’s zal jouw bereik vergroten. Het nadeel van de hoge commissiekosten geeft de aanleiding dit goed te managen. Roomer heeft diverse oplossingen zoals de Revenue Tools en de Online Booking Engine. Toch is het raadzaam om jouw kamers aan te bieden via OTA’s. Wens je een OTA toe te voegen aan de Channel Manager? Dat kan! Neem contact met ons op en wij zorgen voor de koppeling.

Hoeveel OTA’s kan ik managen in de Roomer Channel Manager?

Je kunt oneindig veel OTA’s managen met de ROOMER Channel Manager. Onze packages prijzen zijn op basis van drie OTA’s gecalculeerd maar geven de mogelijkheid om meer dan drie OTA’s te koppelen tegen een meerprijs. In overleg met jou bieden wij een prijs aan, neem contact met ons op.

Ik wil kamers bij een specifieke OTA automatisch laten sluiten bij een bepaalde bezetting, kan dat?

Om jouw commissiekosten en beschikbaarheid optimaal te managen kun je gebruik maken van ‘regels’. Je voert een regel in op basis van jouw strategie. Je kunt bij een bepaalde bezetting kanalen automatisch open stellen of sluiten.

Ik wil kamers weer beschikbaar stellen via OTA’s als ik annuleringen krijg, kan dat?

De beschikbaarheid kun je managen in de Roomer Channel Manager. Alles wat je managet zal binnen enkele seconde live worden doorgevoerd voor de specifieke OTA. Als je jouw beschikbaarheid automatisch laat managen door Roomer PMS, zal de beschikbaarheid ook automatisch op de betreffende kanalen bij annuleringen en reserveringen in enkele seconde online worden aangepast. Hier heb je vanaf nu geen omkijken naar.

Als ik tarieven en/of beschikbaarheid aanpas in de Roomer Channel Manager, hoe lang duurt het voordat de aanpassing online is doorgevoerd en live staat op de kanalen/web?

Aanpassingen in Roomerworden binnen enkele seconde meteen doorgevoerd. De Channel Manager is een 2-way connectie en zorgt voor een snelle verwerking van boekingen, aanpassingen en tariefsaanpassingen.

Wij hebben een nieuw personeelslid in dienst en ik wil een training ontvangen, kan dat?

Wij helpen je graag bij de introductie en het inwerken van nieuwe collega’s. Wij kunnen online een training verzorgen aan nieuwe personeelsleden. Je kunt zelf een nieuwe gebruiker voor de nieuwe werknemer aanmaken of laat dit door ons Support-team doen. De rechten voor de gebruiker en dus tot welke functionaliteiten de gebruiker toegang heeft bepaal je zelf. Tegen een meerprijs geven wij graag een training op locatie of online. Neem contact met ons op om de training van nieuwe medewerkers te bespreken.

Betaal ik commissie over de boekingen via de Roomer Online Booking Engine?

Je betaald geen commissie over boekingen die binnen komen via de Roomer Online Booking Engine. Als je een online booking button plaats met de engine van Roomer kun je besparen op commissiekosten en directe boekingen stimuleren.

Ik heb een Mac book/iMac, kan ik Roomer op een Mac gebruiken?

Roomer is een web-based PMS dat via het web toegang geeft tot het PMS. Je hoeft geen programma te downloaden en kunt via jouw browser meteen Roomer gebruiken op iedere computer.

Ik wil personeelsleden alleen in het hotel toegang geven tot Roomer PMS en niet op een andere locatie of thuis in verband met de veiligheid, kan dat?

Het is raadzaam om enkel toegang te verlenen aan gebruikers alleen als zij aanwezig zijn in het hotel. Door alleen jouw hotel IP-adres in te stellen bij de instellingen kunt je er voor zorgen dat gebruikers op afstand geen toegang hebben tot Roomer.

Ik wil bepaalde functies in Roomer alleen zichtbaar maken voor bepaalde personeelsleden, kan dat?

Wellicht wens je management rapporten alleen zichtbaar te maken voor managementleden of wens je revenue managers of receptiemanagers exclusief de mogelijkheid te bieden om tarieven en beschikbaarheid aan te passen. Middels rollen kun je gebruikers rechten toewijzen. Dit is gemakkelijk in te stellen in de instellingen van Roomer.

Ik wil de Tokenization Tool gebruiken in Roomer, wat moet ik doen?

Met de Tokenization Tool kun je betalingen op betaalkaarten direct afhandelen. Je kunt betaalkaarten direct chargen, autorisaties direct uitvoeren voor je eigen bescherming en je kunt zelfs bedragen terugstorten. In Roomer kun je het amendment wat je dient te tekenen terug vinden om akkoord te gaan met de dienstverlening.

Zijn mijn transacties en die van de gasten veilig en beschermt?

Roomer PMS heeft het hulpprogramma, de Tokenization Tool om je veilige datatransacties aan te bieden met betrekking tot het verwerken van creditcards. Alle gevoelige gegevens met betrekking tot betaalkaarten gaan via een veilige externe gateway naar een token en worden niet verwerkt op onze servers. Dit is een unieke, moderne en veilige manier voor hotels om gevoelige gegevens te verwerken en te anticiperen op de AVG(GDPR)-voorschriften.

Hoe zit het met de veiligheid van data en gastengegevens in Roomer?

Roomer PMS onderhoudt voortdurend een hoge lat voor beveiliging en compliance in al onze afzetmarkten over de hele wereld. Dit is altijd onze hoogste prioriteit geweest. Onze cloud-infrastructuur is ontworpen om klanten de krachtigste, flexibelste en veiligste cloud-omgeving te bieden die tegenwoordig beschikbaar is. Roomer PMS biedt een aantal services en hulpmiddelen waarmee alle hotels een GDPR-compliant hotelinfrastructuur zelf kunnen bouwen. Onze cloud-gebaseerde infrastructuur reist op 256-bit encryptie. Een 256-bits codering verwijst naar de lengte van de coderingssleutel die wordt gebruikt om een ​​gegevensstroom of -bestand te coderen. Een hacker of cracker heeft 2256 verschillende combinaties nodig om een ​​256-bits versleuteld bericht te doorbreken, wat vrijwel onmogelijk is om door zelfs de snelste computers te worden verbroken.

Krijg ik de updates van Roomer kosteloos en wanneer worden de nieuwste versie geupdate?

Alle updates van Roomer worden kosteloos aangeboden en direct doorgevoerd. Je hoeft geen extra download te verrichten. Wij zullen je altijd op de hoogte houden van de ontwikkelingen en dit alles inclusief in jouw Roomer pakket.

Ik wil een onderscheidt maken tussen gastenrekeningen en groepsrekeningen, kan dat?

Het komt voor bedrijven overnachtingen voor gasten betalen en de individuele gasten zijn extra kosten (bijvoorbeeld de kosten van de minibar) zelf moeten betalen. In Roomer kun je makkelijk groepsrekeningen aanmaken en individuele rekeningen op diverse folio’s. De sales artikelen kun je makkelijk verplaatsen van rekening naar rekening.

Ik wil de lay-out en kleuren aanpassen in Roomer, kan dat?

Indien je start met Roomer kun je aangeven welke kleuren jij wenst te gebruiken. Wij zullen zorgen voor een snelle installatie van het PMS. Mocht je in de toekomst kleuren wensen aan te passen, dan kan dat altijd onder de instellingen in Roomer.